Cookie beleid Sporting '70

De website van Sporting '70 is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Vrijwilligersbeleid

Vrijwilligersbeleid

Sporting ’70 is een vrijwilligersorganisatie. Bijna alle activiteiten worden door vrijwilligers uitgevoerd. Dit heeft grote voordelen: We houden het sporten –wat op zich al duur genoeg is– betaalbaar. En verder levert het een enorme bijdrage aan de sfeer die er op ons complex hangt. Iedereen voelt zich betrokken en neemt als lid zijn verantwoordelijkheid.

We zien echter dat onze cultuur onder druk staat. Door groei van onze vereniging en maatschappelijke ontwikkelingen is je vrijwillig inzetten voor de vereniging niet voor iedereen nog vanzelfsprekend. Om te voorkomen dat deze trend zich door zet, hebben wij een aantal zaken geformaliseerd, zodat we elkaar beter kunnen aanspreken op onze verantwoordelijkheden.

Vrijwilligerspunten
Met ingang van het seizoen 2018/2019 moeten leden niet alleen contributie betalen, maar ook vrijwilligerspunten verdienen. De spelregels staan hieronder toegelicht.

Spelregels in het kort
  • Alle (ouders van) spelende leden dragen bij aan werkzaamheden bij Sporting'70 als onderdeel van het lidmaatschap
  • Per seizoen is de bijdrage 10 uur werk per spelend lid
  • 1 punt = 1/2 uur verenigingswerk. 20 punten = 10 uur verenigingswerk
  • De roosters worden ingevuld door leden zelf en door Sporting'70
  • Voor het verrichten van taken dient men minimaal 16 jaar zijn en voor kantinediensten minimaal 18 jaar. Ben je nog niet oud genoeg, dan moeten je ouders/verzorgers deze taken uitvoeren.

Spelregels uitgebreid
  • Ieder jeugdlid moet per seizoen tenminste 20 punten verdienen.
  • Voor senioren gelden aparte afspraken over hun bijdrage
  • Eén punt staat gelijk aan 1/2 uur inzet. In totaal verwachten we dat ieder lid zich 10 uur per jaar inzet voor de vereniging.
  • Leden vanaf 16 jaar mogen zelf taken verrichten. Voor leden onder 16 jaar dienen de ouders/verzorgers van 16 jaar of ouder de taken op zich te nemen.
  • Voor de kantinedienst geldt dat je hiervoor 18 jaar of ouder moet zijn. Dit in verband met de regels omtrent alcohol. Ben je ingepland voor een kantinedienst, maar nog geen 18 jaar, dan moeten je ouders/verzorgers deze taak op zich nemen.
  • Teamtaken zoals vlaggen, rijden of fluiten van het eigen team tellen niet mee als punten.
  • Het bestuur kan vrijwilligerstaken verplicht opleggen. Deze bevoegdheid wordt door het bestuur gedelegeerd aan de vrijwilligerscommissie.

Verdere informatie
  • We onderscheiden grofweg functies/rollen en taken.
    • een functie of rol heeft een langlopend karakter. Iedereen die deze vervult ontvangt daarvoor (minimaal) 20 punten.
    • een taak is een kortdurige activiteit (gemiddeld ca 4 uur) en levert 2 punten per uur op
  • Een teamrol is leider, coach of trainer. Per team bestaan er maximaal 2 teamrollen die voor vrijstelling in aanmerking komen.
  • Verenigingsrollen en taken worden vastgesteld door het bestuur.
  • Op de website wordt een actuele lijst van taken bijgehouden en is het rooster in te zien.
  • Je hebt de mogelijkheid om een account op de website aan te maken, waarmee je je als vrijwilliger kunt aanmelden, en je voor taken kunt inplannen. Het account is persoonsgebonden; een ouder die taken voor zijn kind wil doen dient zich onder zijn eigen naam te registreren, en kan zijn kind vervolgens toevoegen binnen de familiegroep. Behaalde vrijwilligerspunten gelden dan voor de gehele groep. 
  • Kantinediensten die worden verricht door selectieteams (mannen 1/2 op zaterdag en vrouwen 1/2 op zondag) tellen niet mee als punten.
  • Registratie van alle taken en de planning hiervan vindt plaats in ons Vrijwilligerssysteem, toegankelijk via een inlog op de website (Login).
  • Sporting’70 maakt bij aanvang van het jaar een jaarplanning van al deze taken. 
  • Afzeggen kan niet, onderling ruilen mag en regel je op eigen initiatief en de wijzigingen dien je door te geven aan de SupportDesk
  • Op de FAQ pagina kun je de meest gestelde vragen en antwoorden lezen over de diensten.
  • Is je mail of telefoonnummer gewijzigd? Login en pas deze aan of geef dit dan ons door aan de SupportDesk. Wij gaan uit van de informatie die wij tijdens de registratie bij aanmelding hebben ontvangen en centraal doorgegeven mutaties hierin.

Vrijstellingen
  • Leden van 18 jaar en ouder, dan wel de ouders van leden jonger dan 18 jaar die een goedgekeurde verenigingsrol vervullen binnen de vereniging, verdienen daarmee vrijstelling voor andere spelende familieleden (boertjes/zusjes). Goedkeuringen van vrijstellingen worden verleend door het vrijwilligersteam. 
  • Familieleden moeten op de website (na inloggen, onder je profiel) worden aangegeven en daarna goedgekeurd worden door de beheerder voordat de vrijstelling van kracht kan gaan.
  • Jeugdkader zoals bijvoorbeeld jeugdtrainers genieten een opleiding van Sporting’70 en geven ouders geen aanspraak op vrijstelling voor taken. Uitzondering op deze regel is het jeugdkader zelf spelend in de O17-O19. 
  • Het bestuur of de SupportDesk kunnen in bijzondere gevallen vrijstellingen verlenen.

No-show en opvolging
  • Sporting'70 communiceert notificaties per mail van elke (wijziging van) inroostering. Verder ontvangt men 14 en 7 dagen voor de dienst een reminder per mail en de week voor de dienst een SMS.
  • Het niet op komen dagen voor een dienst (een no-show) volgen wij op.
  • Voor het opvolgen maken wij onderscheid of je wel (en tijdig, en dus niet de week voor de dienst) of geen contact hebt opgenomen met de SupportDesk
  • De SupportDesk neemt bij een no-show contact op (primair per mail en SMS) om te achterhalen waarom je er niet was. Afhankelijk van het contact en de reden kan de SupportDesk ervoor kiezen je opnieuw, maar niet extra in te roosteren voor een dienst. De no-show registratie komt in deze situatie te vervallen. 
  • Zonder reactie dan wel zonder geldige reden niet komen dagen rapporteert de SupportDesk aan het bestuur en escaleert. Bij escalatie volgen worden de volgende stappen gevolgd en is het bestuur steeds betrokken:
    • Een eerste no-show registratie resulteert in het inroosteren van 2x een dienst a 4 uur. 
    • Een tweede no-show registratie resulteert in overdracht aan het bestuur en een gesprek waarin een officiële waarschuwing wordt gegeven. Afhankelijk van het gesprek kan een boete van 100€ worden gegeven en een blokkade van de spelerspas van het spelende lid waar de dienst op betrekking had totdat betaald is.  
    • Een derde no-show registratie geeft een 2de officiële waarschuwing, een boete van 150€, een financiële overschrijving blokkade en intrekken van de spelerpas voor het lopend seizoen. 
    • Diensten vallend onder de escalatie procedure leveren 1 punt per uur op.
    • Niet afgeronde escalaties worden overgeheveld naar het volgende seizoen. 
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!